fbpx

Tipy na filmy od organizátorov

4. septembra 2015

Na 10. ročníku Cinematiku uvedieme 77 dlhometrážnych a 85 krátkometrážnych filmov a to už sú čísla, z ktorých sa vám môže zatočiť hlava. Ak sa neviete rozhodnúť, na akú projekciu sa vybrať, prípadne ktorému filmu dať prednosť, možno vám pomôžu tipy priamo od programového tímu. Tu sú ich favoriti:

Peter Konečný:

  • Hlupák; r. Jurij Bykov
    Absolútne dychberúca nočná jazda korupčnou prehnitosťou nielen ruskej spoločnosti
  • Realita; r. Quentin Dupieux
    Najzvláštnejší film festivalu, ktorý treba určite vidieť…
  • Čistič; r. Peter Bebjak
    Film, ktorý vás presvedčí, že slovenská kinematografia vie ponúknuť aj žanrové prekvapenie
  • Skrytá vada; r. Paul Thomas Anderson
    P. T. Anderson znova dokázal, že patrí k najmenej predvídateľným americkým režisérom
  • Malý Quiquin; r. Bruno Dumont
    Žijeme dobu seriálov, ale tento vám ponúkne niečo, o čom ste doteraz ani len netušili 🙂

Tomáš Hudák

  • Guľka v hlave; r. Jaime Rosales
    Najradikálnejší film Jaime Rosalesa, no zároveň čistá esencia jeho tvorby. Z diaľky sledujeme človeka a jeho všedný život, ktorý však  smeruje k radikálnemu činu. Sme pozorovatelia, voyeuri, polícia. Jednoduchý film, ktorý je zároveň výzvou a ktorý diváka núti premýšľať živote, spoločnosti, vzťahoch a kinematografii.
  • Vreckár; r. Robert Bresson
    Mám pocit, že Robert Bresson u nás ostáva nedocenený. Jeho asi najznámejší film Vreckár je čistota, minimalizmus, tlmenosť, jednoduchosť, dokonalosť.
  • Dlhá cesta domov; r. Sergi Pérez
    Málokedy narazíte na takýto debut. Hlboký ponor do psychiky človeka, keď banálna udalosť spustí pád hlavného hrdinu. Traumy a konflikty, ktoré v sebe dlho tlmil, sa vynárajú a postupne ho rozkladajú.
  • Príbeh mojej smrti; r. Albert Serra
    Pretože Cassanova sa stretne s Drakulom.
  • Realita; r. Quentin Dupieux
    Absurdné filmy Quentina Dupieuxa nie sú iba vtipné. To, čo z Dupieuxa (a.k.a. Mr. Oizo) robí génia našej doby a čo ho odlišuje od iných, je filmovosť a reflexia filmovosti. Tak ako film prechádza rôznymi vrstvami reálneho, nereálneho a surreálneho, tak Dupieux mieša roviny komédie, podvratnosti a autoreflexie.
  • raňajky v Klube ŽiWell
    Ako za starých čias, keď som ráno vstal a pozeral rozprávky. Teraz navyše dokážem oceniť ich filmový jazyk.

Rastislav Steranka:

  • Homár; r. Yorgos Lanthimos
    Anglicky hovoriaci debut Yorgosa Lanthimosa, predstaviteľa tzv. divnej vlny gréckej kinematografie. Čiernohumorná satira medziľudských vzťahov v dnešnej spoločnosti zasadená do blízkej budúcnosti.
  • Soľ zeme; Wim Wenders, Juliano Ribeiro Salgado
    Dokumentárny film Wima Wendersa o brazílskom fotografovi Sebastiãovi Salgadovi, pocta veľkého režiséra veľkému fotografovi, jeho životu a dielu.
    REC, REC2REC 4: APOKALYPSA; r. Jaume Balagueró, Paco Plaza
    Celonočná projekcia od súmraku do úsvitu. Niet lepší spôsob ako stráviť noc ako v spoločnosti sympatickej TV reportérky Ángely Vidal a hordy besniacich infikovaných nemŕtvych a spoznať čo je to ozajstný strach.
    Posledné dni; r. David Pastor, Àlex Pastor
    Temná vízia post apokalyptickej Barcelony od bratov Pastorovcov. Cesta mestom po kolapse civilizácie, na ktorej konci sa predsa len môže zjaviť záblesk nádeje pre ľudstvo. A možnože ani nie…