Odborná porota
Meeting Point Europe – Panel európskych filmových kritikov
REINHARD BRADATSCH
(Rakúsko / Austria)
Reinhard Bradatsch píše filmové recenzie pre časopis Ray. Je členom výboru Rakúskej asociácie filmových kritikov – organizácia oficiálne zastupujúca FIPRESCI v Rakúsku – a šéfredaktorom jej webovej stránky www.afcg.at. Je spoluzakladateľom a redaktorom dnes už zaniknutého internetového filmového časopisu allesfilm.com. Pravidelne píše správy z národných a medzinárodných filmových festivalov – napríklad Viennale (AT), Crossing Europe (AT), MFF Bratislava (SK). Bol členom poroty FIPRESCI na medzinárodných festivaloch v Cottbuse a Bratislave. Na 3. MFF Cinematik 2008 Piešťany zostavil sekciu venovanú rakúskym dokumentárnym filmom.
CARMEN GRAY
(Nemecko / Germany)
Carmen Gray sa narodila na Novom Zélandea momentálne žije v Berlíne. Je filmovoukritičkou a žurnalistkou na voľnej nohe, píšenapríklad pre The Guardian, Sight & Sound,Screen International a The Calvert Journal.V minulosti bola taktiež filmovou redaktorkoupre časopis Dazed & Confused. Je programovou dramaturgičkou a členkou výberovej komisie Medzinárodného festivalu krátkych filmov Winterthur vo Švajčiarsku.
AKSEL KIELLAND
(Nórsko / Norway)
Aksel Kielland je kritikom a komentátorom pre nórsky týždenník Morgenbladet a prispieva aj do nórskych filmových publikácií, ako sú Wuxia, Z a Montages. Od roku 2008 je editorom a prispievateľom do katalógu Medzinárodného filmového festivalu Bergen, kde pracuje aj ako programový poradca.
MIKE NAAFS
(Holandsko / Netherlands)
Mike Naafs študoval film na Univerzitev Amsterdame, kde bol zároveň aj šéfredaktorom študentského filmového časopisu.Po ukončení štúdia pracoval pre viacerofestivalových periodík a časopisov vrátaneDutch Filmkrant. Bol členom FIPRESCI porôtna medzinárodných filmových festivaloch v Kyjeve, Cannes, Moskve, Kluži – Napoce a Petrohrade. V súčasnosti je na voľnej nohe a pracuje ako kuchár v psychiatrickej liečebni.
TRISTAN PRIIMÄGI
(Estónsko / Estonia)
Tristan Priimägi absolvoval v roku 2001 štúdiumsemiotiky so špecializáciou na film na Univer-zite v Tartu. Je pravidelným prispievateľomdo všetkých významnejších estónskych tla-čených publikácií, novín a časopisov, píšeo filme, hudbe a popkultúre vo všeobecnosti.Angažuje sa pri preklade a prezentovaní estónskych filmov a filmových podujatí. Od roku 2010 organizuje DocPoint Tallinn – estónsku časť renomovaného helsinského festivalu dokumentárnych filmov DocPoint. Pracuje ako filmový redaktor v kultúrnom týždenníku Sirp.
DANIEL VADOCKÝ
(Slovensko / Slovakia)
Daniel Vadocký vyštudoval odbor filozofia naTrnavskej univerzite a filmovú vedu na VŠMUv Bratislave, kde neskôr na Katedre filmovejvedy a multimédií prednášal filozofiu a estetiku.V rôznych časopisoch a novinách publikovalčlánky zaoberajúce sa svetovou kinematografiou, filmovou históriou a teóriou. Vyberáfilmy do súťažnej sekcie krátkych filmov a tiež nesúťažnej sekcie American Indies na Art Film Feste v Košiciach. Pracoval ako programový koordinátor na MFF Bratislava a za posledné roky bol členom medzinárodných porôt na festivaloch v Tallinne, Tokiu, Uppsale, Malmö, Budapešti či Trondheime. Pracoval ako vedúci obchodného oddelenia v Národnom filmovom archíve v Prahe, v súčasnosti je obchodným zástupcom produkčnej spoločnosti Negativ.
GRÉGORY CAVINATO
(Belgicko / Belgium)
Grégory Cavinato vyštudoval v roku 2004 scenáristiku a filozofiu na bruselskej ELICIT. Odvtedy pracuje ako novinár, prekladateľ a kritik na voľnej nohe, píše pre belgické noviny a webové stránky – od roku 2005 predovšetkým pre Cinergie.be a od roku 2016 pre Cinemafantastique.net a Filmmagie. Od roku 2012 je šéfredaktorom internetovej stránky Action-Cut.com venovanej prehliadaným a zabudnutým klenotom svetovej kinematografie. G. Cavinato je členom medzinárodnej organizácie filmových kritikov FIPRESCI a Únie belgických filmových kritikov U.P.C.B. Jeho prvý scenár s názvom Fish Boy sa momentálne pripravuje na nakrúcanie. Režisérom tejto francúzsko-belgickej koprodukcie bude Laurent Michelet.
PHILIP ILSON
(Veľká Británia / United Kingdom)
Philip Ilson je spoluzakladateľom (2004) a riaditeľom Londýnskeho festivalu krátkych filmov.Taktiež pracuje ako programový poradca prekrátke filmy na Medzinárodnom filmovomfestivale Britského filmového inštitútu (BFI)v Londýne. V minulosti pracoval ako programový dramaturg na londýnskom East End Film Festival, írskom Cork Film Festival, Branchage Festival v Jersey, hudobnom festivale Latitude v Suffolku a v kine Curzon Soho Cinema.
MILJA MIKKOLA
(Fínsko / Finland)
Milja Mikkola je od roku 2005 súčasťou tímulegendárneho filmového festivalu MidnightSun Film Festival, ktorý sa každoročne koná zapolárnym kruhom vo Fínsku. V súčasnosti zastáva pozíciu programovej manažérky festivalu.Taktiež je členom programového tímu KinaOrion v Helsinkách a spoluriaditeľkou helsinského filmového festivalu Viva Erotica, ktorý je oslavou histórie sexu a premieta filmy z pôvodných kópií. Milja absolvovala štúdium filmovej teórie na londýnskej Brunel University a vizuálnej žurnalistiky na univerzite vo fínskom Tampere. Keďže patrí k vymierajúcemu druhu tradičných filmových premietačov, jej skutočné korene sú v kine.
PAMELA PIANEZZA
(Francúzsko / France)
Pamela Pianezza sa pôvodne chcela staťšpiónkou, ale nikdy nenašla nikoho, pre kohoby mohla toto povolanie s radosťou vykonávať.A tak sa z nej stala multimediálna umelkyňaa učiteľka vizuálnych umení, ktorá sa tiežvenuje skúmaniu rozličných možných foriemrozprávania príbehov. Pracuje predovšetkým s obrázkami a textom (ktorých vzťah aj rada skúma), ale tiež so zvukmi, kolážami a performanciami. Keďže študovala umenie a žurnalistiku a nejaký čas pracovala ako reportérka vo filmovom priemysle, našla si svoje obľúbené ihrisko na pomedzí fikcie a dokumentu. Žije v Bordeaux a nerada sa príliš vzďaľuje od mora.
MATEJ SVOBODA
(Česká republika / Czech Republic)
Matej Svoboda pochádza z Liberca, vyštudovalčeský a anglický jazyk na pedagogickej fakulte,no do školstva nikdy nenastúpil. V súčasnostižije v Prahe, pracuje ako filmový publicista preweb MovieZone.cz a ako redaktor televíznychčasopisov TV Max a Týdeník Televize. Jeho textysa tiež objavujú v časopise XB-1 a je spoluautorom kníh Encyklopedie akčního filmu a Encyklopedie komiksového filmu.
KATA ANNA VÁRÓ
(Maďarsko / Hungary)
Kata Anna Váró pôsobí ako odborná asistentka na Univerzite v Debrecíne a pracuje akofilmová a divadelná kritička. Vyštudovalaodbor učiteľstvo anglického jazyka a literatúryna Univerzite v Debrecíne, neskôr aj odbor filma médiá na Univerzite Loránda Eötvösav Budapešti. Titul DLA získala na Divadelnej a filmovej akadémii v Budapešti. Publikovala množstvo kritík, festivalových reportáži a esejí v rôznych maďarských a medzinárodných publikáciách. Bola členkou viacerých porôt – vrátane porôt FIPRESCI – na mnohých medzinárodných filmových festivaloch.
Cinematik.doc – Odborná porota
Odborná porota súťažnej sekcie Cinematik.doc sa každoročne mení.
KAMILA BOHÁČKOVÁ
(Česká republika / Czech Republic)
Kamila Boháčková je redaktorka a filmovápublicistka. Momentálne pôsobí ako editorka dok.revue – jediného českého časopisu o dokumentárnom filme – a ako redaktorka Týdeníku Rozhlas. Vyštudovala Filozofickú fakultu Karlovej univerzity v Prahe a v súčasnosti pôsobíako doktorandka na FAMU. Ako redaktorkapracovala napríklad v časopisoch Cinepur, A2 kulturní čtrnástideník či Literární noviny a ako šéfredaktorka pôsobila v medzinárodnom časopise o animácii s názvom Homo Felix. Ako editorka pripravila monografiu V oku velryby venovanú tvorbe maďarského režiséra Bélu Tarra a monografiu Světla soumraku venovanú tvorbe fínskeho tvorcu Akiho Kaurismäkiho. Bola odbornou redaktorkou a editorkou českého prekladu knihy Üla Pikkova Animasofie, ktorý vyšiel v NAMU v roku 2017.
PETER KEREKES
(Slovensko / Slovakia)
Peter Kerekes (1973, Košice), filmový režisér,scenárista a producent, vyštudoval na bratislavskej Filmovej a televíznej fakulte VŠMUfilmovú réžiu. Je autorom oceňovaných dokumentárnych filmov, ako sú napríklad Ladomírske morytáty a legendy (1998), 66 sezón (2003),Ako sa varia dejiny (2008), Zamatoví teroristi(2013, spolu s Ivanom Ostrochovským a Pavlom Pekarčíkom), Baťa, prvý globalista (2018) a Cenzorka (2021). Produkoval alebo koprodukoval úspešné filmy Okupácia 1968 (2018), Svet podľa Daliborka (2017, CZ/SK, r. Vít Klusák), Vietor (2019, PL/SK, r. Michał Bielawski).
MACIEJ GIL
(Poľsko / Poland)
Maciej Gil, narodený v roku 1981 v Krakove, jefilmový historik, novinár, organizátor filmovýchpodujatí. Pôsobí ako vedúci filmového klubuRozpięci v Krakove a tiež ako člen predstavenstva Poľskej federácie filmových klubov. Jehonajnovším a obľúbeným projektom je Kinobus(2015-) – poľská mutácia československej akcie. Občasne publikuje články a prednáša o dejinách filmu. Bol umeleckým riaditeľom Filmovej prehliadky Kino na hranici v Cieszyne a Českom Těšíne (2005 – 2015), spoluorganizátorom MFF European Express v Kyjeve (2010 – 2015) a ďalších filmových festivalov. Pôsobil vo viacerých porotách významných európskych festivalov: MFF Karlovy Vary, Krakowski Festiwal Filmowy, MFF Febiofest a MFF Jeden svet v Bratislave, Galway Film Fleadh, Tromsø Internasjonale Filmfestival a iné. Žije, pracuje a cíti sa najlepšie v strednej Európe.